Zandweg 20a, 4416 NB, Kruiningen, Nederland
+31 (0)113 700266
info@hardemanmotorsport.nl

Porsche 911 997 Carrera 4S

Porsche 911 997 Carrera 4S

We hebben Nadeem’s 997 4S mogen voorzien van een lichtgewicht enkelmassa vliegwiel, upgrade koppeling en een OS Giken superlock. We horen wel eens dat een 911 geen sper nodig zou hebben omdat deze al zoveel grip hebben op de achteras en dan zou je met een 4S, de 4-wiel aangedreven variant van de 911, helemaal niet te klagen moeten hebben.
Maar soms gaat het niet om alleen grip, maar ook voorspelbaarheid.

Een groot voordeel van een sperdifferentieel is, dat deze veel minder wispelturig is in de verdeling van het vermogen tussen het linker en rechter wiel. Hier zorgt zo’n sper voor nog meer grip dus ook de wisseling van vermogen van achter naar voren is minder aanwezig (Het voordifferentieel wordt aangesproken zodra de computer via de ABS slip detecteert op de achteras).

OS Giken Superlock sper differentieel in de 911-997 handgeschakelde versnellingsbak.

Het mocht onze klant helpen om 9! seconden van zijn rondetijd af te halen op Zandvoort. Dat doe je niet met het toevoegen van grip en de paar extra pk’s die het vliegwiel vrij maken, dat kan alleen door aanzienlijke stappen in vertrouwen te pakken. En dat is wat ons betreft ook gelijk het grootste voordeel van een platensper. De bestuurder kan met het gaspedaal bepalen hoeveel het differentieel spert, dat geeft meer controle over de auto en biedt daarmee dus aanzienlijk meer vertrouwen voor, op en over de grens van grip.

Het lichtgewicht vliegwiel helpt de motor makkelijker in toeren te stijgen, daardoor wordt de auto iets sneller en het helpt bij tussengas geven, de motor is sneller op toeren waardoor er sneller geschakeld kan worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

nl Dutch
X