Zandweg 20a, 4416 NB, Kruiningen, Nederland
+31 (0)113 700266
info@hardemanmotorsport.nl

Bmw M135i / M140i

BMW M135i, M140i, M235i, M240i Sperdifferentieël LSD OS Giken

De M135i/M235i, 320pk en 450Nm, de M140i/M240i 340pk en 500Nm. Brute cijfers voor zeer snelle auto’s. Helaas heeft BMW ervoor gekozen om de afstand tussen de M2 en M3 kunstmatig hoog te houden, met name door het achterwege laten van een sperdifferentieel. Het vermogen verdwijnt naar het wiel met het minste grip. Zet je dus 1 wiel op sneeuw en je geeft gas dan zal het wiel op de sneeuw slippen. Ook wanneer je sportief gaat rijden met de auto en bochten neemt zal steeds 1 van de achterwielen minder goed op de weg gedrukt worden door de stuurbewegingen, dit wiel zal steeds slippen onder vermogen.

Waarom een OS Giken Sperdifferentieel?

Een OS Giken sperdifferentieel voor uw Bmw M135i/M140i zorgt ervoor dat het vermogen naar beide wielen wordt gestuurd. Dus in plaats van het slippen van 1 wiel zal je nu harder accelereren omdat het wiel wat het beste van de twee aan de weg wordt gedrukt ook wordt aangedreven. Het verschil in de praktijk met twee dezelfde auto’s, de ene met een OS Giken sperdifferentieel en de andere zonder dat als deze auto’s achter elkaar aanrijden over bochtige wegen, de auto met sper harder door de bochten kunnen en steeds bocht uit op grip wegrijden van de auto zonder sper. Ook bij een launch vanaf stilstand heeft de auto met sper meer tractie en trekt dus harder op.

Maar ik hoef niet iedere bocht te driften

Dat is niet het idee. Een OS Giken sperdifferentieel voor uw Bmw M135i/M140i zorgt juist voor veel extra grip, dus minder snel uitbreken van de achterkant. In de racerij is driften geen doel, maar is een sperdifferentieel wel een enorm voordeel en maakt het de auto veel sneller en beter controleerbaar. Waarom willen drifters dan een LSD? Er is meer grip met een sper, maar wanneer er dan alsnog te veel gas wordt gegeven en de auto in een drift raakt is deze beter te controleren. Dus in eerste instantie is er meer grip, en als hier bewust overheen wordt gegaan is driften beter mogelijk.

Ervaring klanten

Wat men eigenlijk altijd noemt is dat de auto ineens veel meer grip heeft en hierdoor veel beter aanvoelt. Ook is een drift beter te controleren, en is het geen zwieper zoals het vaak met een open (niet sper-) differentieel voelt. Een veel gestelde vraag die wij krijgen of er geen problemen ontstaan met de elektronica van de auto. Het antwoord is nee, de auto ‘ziet’ niet dat je een sperdifferentieel hebt en zal gewoonweg minder slip aan de achterwielen detecteren. Het geeft geen problemen met tractiecontrole of DSC/ESP.

Ook als de auto geleased is zal je geen klachten krijgen van de leasemaatschappij omdat er aan de buitenkant niks van te zien is. Een andere vraag die wij veel krijgen is of er met rustig rijden ook nadelen zijn zoals bijgeluiden of bonken: tijdens het inrijden de eerste paar honderd kilometer kan het sperdifferentieel soms wat nukkig zijn, maar dit verdwijnt vanzelf en het zal met rustig rijden dan niet anders voelen dan zonder sperdifferentieel.

Geïnteresseerd in een OS Giken sperdifferentieel voor uw Bmw M135i, M140i, M235i, M240i? Vraag nu een offerte aan

nl Dutch
X