BMW Z4 Coupe
De Z4 3.0is van Edgar was toe aan een update. Een sper voor deze auto’s is wel zo’n fijne upgrade, zeker als hij van tijd tot tijd naar Zweden gaat. Met een sper heb je meer dan dubbel de grip en met een setje goede winterbanden zal je niet snel sneeuwkettingen nodig hebben. Menig SUV heeft ook maar 2 wiel aandrijving omdat er voor en achter een open differentieel zit.
Daarnaast hebben we een set Bilstein PSS9’s gemonteerd. Een hele fijne set voor op de weg, met kwaliteit veren die nog progressief zijn, de bovenste rubber veerhouders blijven behouden alleen de hoogte is verstelbaar aan de onderzijde en de demping met een knop aan de onderkant van de demper. Dit zorgt er voor dat je niet direct naar een raceauto gevoel en onderstel gaat, maar een auto terug krijgt die net wat strakker voelt maar met de verstelbaarheid om hem de balans te geven die je wilt en de controle van monotube dempers die veel beter dan standaard de veerweg controleren en zo de stabiliteit en het rollen van de auto aanzienlijk beter maken zonder dat je daar aan comfort op inlevert.
Een paar Ferodo remblokken en nieuwe remschijven maken de auto nu aanzienlijk beter geschikt om nog eens een rondje ring mee te pakken. De DS2500 is niet een blokje wat piept of slecht remt als het systeem nog koud is, maar wat wel steeds harder gaat remmen hoe warmer deze word, dus als je ze het meest nodig hebt zijn ze er om je het meeste stopvermogen te geven.
Dit voegt allemaal toe aan de passieve veiligheid, betere stabiliteit door betere controle over het onderstel, meer grip op de achteras en remmen die niet faden.