Mercedes Vito, V-klasse en EQC

Revisie achter differentieel:
Op de nieuwe C447 en C448 serie Mercedes Vito, V-klasse en EQC, heeft Mercedes er voor gekozen om over te gaan op lage weerstand lagers in de vorm van dubbelrij kogellagers. Dat deze lagers gevoelig zijn voor schade weten we al geruime tijd en het lijkt er op dat Mercedes nog de fouten maakt die BMW inmiddels al ondervangen heeft.

Dat zorgde er voor dat onze eerste klant voor deze modellen bij 58.000 km al aan een revisie toe was. We zijn daarbij gelijk aan de slag gegaan om de gevoelige lagers te vervangen voor een aanzienlijk robuuster type. Zo werken we altijd door om niet alleen onderdelen te vervangen bij revisie maar ook verbeteringen door te voeren.
Daarnaast raden we aan om de olie vaker te vervangen dan Mercedes aan geeft.

Voor differentieel 4-matic:
Ook voor het voor-differentieel van de 4-matic varianten bieden we revisie aan:

Sper differentieel voor de Vito:
Fabrikant Quaife heeft inmiddels een sper differentieel beschikbaar voor de 639 en 447 Vito en V-klasse. Als je tegen de beperkingen van het open differentieel aanloopt, in nederland zal dat vooral offroad zijn, maar in de bergen of met sneeuw kan het open differentieel ook vaak zorgen dat je maar 1 wiel aandrijving hebt en dat dat niet genoeg is om verder te kunnen rijden. Met een mechanisch sper differentieel, zoals de Quaife, wordt het vermogen beter verdeelt over de achterwielen en dat resulteert in meer grip, betere stabiliteit en hogere voorspelbaarheid van je voortuig.
Neem contact op voor montage en installatie van een sper.


