E63s AMG
De Mercedes AMG E63s heeft standaard 4-matic. Met een electronisch aangestuurde verdeelbak word een koppeling aangestuurd die ongeveer 250nm naar het voordifferentieel kan sturen. Het achter differentieel zit direct aangeschakeld en ontvangt dus 100% van het vermogen als de tussenbak vrij is en een gedeelte daarvan als de tussenbak de koppeling inschakelt.
Dat betekent voor het achter differentieel minder stress, de computer kan de voorkoppeling inschakelen voordat het volle vermogen word gebruikt. Echter, als de auto over de 1000pk heeft, zoals met GAD Motors stage 3 pakket, dan krijgt het achter differentieel alsnog veel te verduren. Zie hieronder het resultaat:
Speciaal voor deze klant hebben we een oplossing ontwikkeld. De onderdelen die daar onderin de olie liggen zijn delen van de tandwielen van het standaard elektronisch aangestuurde sper differentieel. Dit zijn onderdelen die helaas niet los verkrijgbaar zijn bij Mercedes. We kunnen het sper vervangen voor het mechanische OS Giken Superlock of TCD sper (Drexler is ook beschikbaar). We hebben daarnaast een kit ontwikkeld om het elektronisch aangestuurde onderdeel te behouden, hierdoor zal de auto geen foutmeldingen geven. Onderdelen van deze mechanische sper differentiëlen zijn los verkrijgbaar dus beter vervangbaar mocht er iets stuk gaan.
De ervaring in de auto is ook dat er gelijk meer grip beschikbaar is, het mechanishe sper wacht niet tot de computer alle lampjes op groen heeft gezet, daarnaast gebruikt het het koppel van de motor om beide wielen aan te sturen en komt dus niet tekort zodra er meer vermogen of grip beschikbaar is dan wat AMG ooit voor ogen had.
Bijvoorbeeld:
A 205 350 10 24 / A 205 350 50 07 / A 205 350 66 14 / A 205 350 50 07 80
A2053501024 / A2053505007 / A2053506614 / A205350500780
Volledig gereviseerd sper differentieel met versterkt sper: