Zandweg 20a, 4416 NB, Kruiningen, Nederland
+31 (0)113 700266
info@hardemanmotorsport.nl

Westfield

Westfield

Westfield sporstcars heeft verschillende modellen beschikbaar, maar het meest bekende model zijn de Lotus 7 replica’s. Lichtgewicht sportauto’s die garant staan voor spartaans rijplezier.
Westfields zijn voorzien van Mazda MX5 NC of Ford 7″ sierra differentiëlen. Voor beide differentiëlen kunnen we revisie aanbieden, maar er zijn ook mogelijkheden voor ander type sper en aanpassing van de eindverhouding.

Met het veranderen van de eindverhouding worden de schakelmomenten verlegd. Hier kan het acceleratie vermogen worden verhoogd ten koste van de topsnelheid, dit zorgt voor voelbaar meer trekkracht in elke versnelling en voor een auto die nog meer interactie vraagt. De standaard verhouding voor deze differentiëlen is 3.62:

Zoals je ziet heeft deze een theoretische topsnelheid van wel 260 km/u. Dat is een snelheid die je op veel modellen niet kan halen, maar vaak ook niet echt wilt rijden. Daarom is het heel niet zo’n gek idee om daar wat van in te leveren om wat beleving, reactie vermogen (de auto reageert directer op het gas) en acceleratie voor terug te krijgen. We bieden de optie aan van een milde stap (3.91 10%) tot stevige stap (4.44 25%) te maken.

3.91 Straat setup
4.11 Straat/trackday
4.44 Trackday/Motorsport
Mazda MX5 NC/RX8 differentieel gereviseerd

Voor het Mazda MX5 NC/RX8 differentieel zijn er platensperren beschikbaar van OS Giken en ATS bijvoorbeeld en torsen van Quaife. Andere tandwielen zijn beschikbaar van Mazda voor verbeterd acceleratie vermogen of lagere toeren op de snelweg.

Ford Sierra differentieel gereviseerd

De meeste Westfields zijn voorzien van het Ford Sierra 7″ of 7.5″ differentieel. Deze is meestal voorzien van 3.62 tandwielverhouding en een visco sper differentieel. De tandwielen zijn aanpasbaar zoals eerder aangegeven en voor het sper zijn er ook wel wat opties. Er is een Gripper en Drexler platensper beschikbaar en Quaife en Precision gearing bieden een torsen variant aan. Het standaard visco sper kunnen we ook upgraden met andere viscositeit vloeistof, voor een assertiever sper. Het effect op de auto beschreef onze klant als volgt:

Westfield klant:

De eerste rit was kalm en traag rondjes draaien links en rechts maar het voelde al positief aan.
Nu is het weer quasi zoals voorheen, in bepaalde bochten met het gas erop en hij breekt mooi en controleerbaar uit zonder dat er een wiel doorslipt.
Ik denk dat beide zijden strakker bewegen ten opzichte van elkaar tegenover voorheen.
Dat merkte ik al door een zijde met de hand proberen te verdraaien. Voorheen kon dit, maar nu was dit zeer lastig om een klein beetje te verdraaien.
Er is ook geen lawaai van de vertanding ook niet bij gas lossen.
De diff werkt dus goed, het vermogen kan terug maximaal op de wielen worden gebracht.
Schoon gemaakt visco sper.
Gebruikt visco sper met verbrande en opgedroogde vloeistof. in deze situatie is er bijna geen sperwerking meer beschikbaar

Het is ook mogelijk om voordruk te plaatsen in het visco sper, Dit zorgt er voor dat het sper minder tijd nodig heeft om de wielen dezelfde snelheid te laten draaien en geeft de auto zo meer grip en betere feedback dan de standaard setup. We bieden voordruk aan voor op straat autos, trackday en motorsport gebruik.