C63(s) AMG Diff revisie

De W205 C63 AMG en C63s zijn één bonk fascinerende techniek met een hot-v twin turbo 4.0 V8 en standaard een sper-differentieel. De C63 kreeg daarbij een mechanisch platensper en de C63s een electronisch aangestuurd platensper. Mooie techniek, maar als dit niet goed onderhouden wordt is er een kans dat dure onderdelen stuk gaan en de werking van het sper verloren gaat. Vooral de lagers hebben te lijden in deze auto’s.

Met een service interval van 50.000 km wordt de olie eigenlijk niet vaak genoeg vervangen waardoor er teveel troep door de olie gaat. Dit zorgt op termijn voor een schrapend of jankend geluid vanuit het differentieel. Een nieuw differentieel kost bij Mercedes al snel 3000,- ex btw als deze niet onder de garantie valt.

Bij revisie vervangen we alle lagers en keerringen plus we geven 2 jaar garantie. We plaatsen daarbij modificaties om het differentieel duurzamer te maken dan origineel. Zo bent u bij ons goedkoper, maar ook beter af. Eventueel kunnen we ook het sper verversen of upgraden en raden we aan onze Royal purple max gear olie te gebruiken voor een langer levensduur.

Een upgrade van het sper helpt de auto meer grip te pakken en beter geschikt te maken voor sportief of circuit gebruik. Naast upgrades van het standaard sper kunnen we ook een upgrade aanbieden naar een aftermarket sperklok zoals die van OS Giken voor een professioneel motorsport kwaliteit sper. Daarnaast hebben we goede ervaring met het versterken van tandwielen om het hoofd te bieden aan vermogens upgrades.

Houd je C63 vers en scherp voor de beste performance met een differentieel van ons. Bij vragen of twijfel kunt u contact met ons opnemen

E-Diff schade
We krijgen veel C63s AMG binnen door schade aan het sper differentieel. Het AMG sper differentieel is gemaakt van grotendeels gegoten staal. Dat is niet de sterkste manier van stalen onderdelen maken. Een aftermarket sperklok, zoals een OS Giken superlock of een Drexler (Het sper wat AMG zelf in de GT3/4 race auto’s gebruikt) platensper zijn gemaakt van gesmeed en gehard CNC gefreesd staal waardoor het aanzienlijk sterker is.

Wij hebben een mechanisme ontwikkeld waarmee het e-diff geannuleerd kan worden zonder dat de computer het weet of er aan de buitenkant iets van te zien is. Volledig TUV, APK, GOCA, MOT, etc proof dus. Omdat de electronica die het e-diff aansturen ook niet motorsport proof zijn, heeft de conversie naar een mechanisch sper differentieel ook nog dynamische/rij-technische voordelen. Het is niet voor niks dat AMG motorsport dit differentieel op de officiële race auto’s niet gebruikt.

Door het e-diff om te bouwen naar een mechanisch sper kunnen we de volgende voordelen bieden:
- Meer grip
- Beter voorspelbaar op en over de grens van grip
- Vervangende onderdelen beschikbaar
- Gaat veel langer mee
- Sterker