Ford Fiesta ST
Voor ons de eerste voorwiel aangedreven auto die we zelf van een sper voorzien, maar volgens Martijn zeker een onverdeeld succes:
Afgelopen vrijdag was het zover, mijn Mfactory torsensper zou geïnstalleerd worden bij Hardeman motorsport in Kruiningen (eindelijk een keer niet naar de UK voor updates).
Koffie gedaan, differentieel gezien, auto naar binnen gereden.
Zij moesten even wennen, ze zijn immers vooral achterwielaandrijving gewend…
Dus met een beetje meer werk als ze zelf hadden verwacht bak eronder vandaan, oude differentieel eruit, nieuwe erin, kwamen ze vragen of ik foto’s wilde voor het forum, wat natuurlijk top is voor liefhebbers zoals wij.
Na de lunch gingen ze aan de slag met de ombouw wat ik zelf vrij vlot vond, door verschillende extra’s op mijn auto kostte het wat extra werk, maar ook omdat ze nog nooit zo’n auto hadden gehad op de brug.
Uiteindelijk na testrit, betaling en informatie over de sper om een uurtje of 4 in de middag terug gereden naar huis.
In 1 woord wauw, beste update die ik ooit heb gedaan aan het feestje.
Zoveel meer grip bij acceleratie en in korte bochten, niet zoveel als bij een platensper natuurlijk maar toch.
Tijdens het werk aan de auto genoeg informatie gehad, zij over mijn auto en ik over hun werkzaamheden/geschiedenis van het bedrijf, leuk en gezellig.
Komt misschien op foto’s niet super over, maar het zijn erg aardige mensen met super veel kennis en ik zou ook zeker terug gaan en anderen adviseren om er heen te gaan.
Goed bepakt en bezakt tegen 8 uur gaan rijden om iets voor 9 uur bij Hardeman aan te komen.
Link naar product:
Voor de Fiesta ST hebben we een brede keuze aan sper differentiëlen beschikbaar, van 700 tot 1600 euro, Mfactory, PG, Wavetrac en Gripper.
We hebben inmiddels auto’s voorzien van Mfactory, Quaife en Wavetrac torsens en adviseren u graag over de beste optie voor uw auto.