Het OS Superlock sperdifferentieel


1. Superieur ontwerp
- De compacte drukstukken en het superieure sungear ontwerp biedt ruimte aan meer sperplaten (tot 2x zo veel als die van de concurrenten), alsmede de mogelijkheid tot 100% sperwerking.

OS Giken Sungear Standaard Sungear Sungears, OS Giken & standaard. Klik hier voor meer informatie.

- Het gepatenteerde drukstuk ontwerp zorgt voor een soepele, progressieve sperwerking
- De sperklok heeft een uitsparing voor de conusveer, voor een minimale buiging van deze veer en verbeterde duurzaamheid.

2. Superieure bouw
- Alle componenten hebben een chemisch thermische behandeling ondergaan voor maximale duurzaamheid
- Alle onderdelen zijn vervaardigd uit een hoogwaardige metaallegering
- De tandwielen zijn gesmeed voor maximale sterkte
- De sperklok is van gehard staal
- De sperplaten worden tijdens productie gelijktijdig aan beide zijden bewerkt, waarbij zeer strakke toleranties gelden

OS Giken sperplaatje Standaard sperplaatje Sperplaten, OS Giken & standaard.

3. Aanpassingsmogelijkheden
- Het losbreekkoppel kan worden aangepast door gebruik te maken van dikkere / of dunnere conusveren
- De opbouw van de sperwerking kan worden aangepast door gebruik te maken van stijvere / zwakkere drukstukveren. Klik hier voor meer informatie.
- De ramps kunnen worden aangepast door het omwisselen van de drukstukken en de kruis-as
- Sperplaten kunnen worden omgezet in TCD type voor verbeterde olie vloei-eigenschappen

4. Ongekende prestaties
- Het OS Giken sperdifferentieel met standaard spec kan met lage preload worden afgesteld met behoud van volledig progressieve sperwerking tot 100%; het zal voelen als een open diff in langzame bochten, maar kan –onder belasting- toch het maximale vermogen op de wielen overbrengen.
- De werking is zeer stil, en de progressieve vergrendeling zorgt voor een soepele, voorspelbare sperwerking. Vooral bij het vervangen van een open diff zal een OS Giken sperdifferentieel de rijervaring merkbaar verbeteren terwijl de auto nog prima voor dagelijks vervoer gebruikt kan worden. Met een OS Giken diff wordt wielspin geëlimineerd en kan de auto eenvoudig op het gas bestuurd worden.
- Als gevolg van het uiterst precieze productieproces, de hoogwaardige materialen en het superieure design, is er geen inrijdperiode nodig voor een OS Giken sperdifferentieel en zal het nooit gereviseerd hoeven te worden. Een OS Giken differentieel wordt doelbewust te sterk gebouwd om zo het best presterende en meest duurzame platen(!)sperdifferentieel ter wereld aan te kunnen bieden.
- Naast het prestatievoordeel en het open-diff-gevoel bij lage snelheden, zijn voertuigen uitgerust met een OS Giken sperdifferentieel stabieler in alle weg- en weersomstandigheden, waardoor het rijden veiliger wordt.

Super Lock – Spec X
Voor aangepaste voertuigen en specifieke vormen van motorsport, bieden we de Spec-X aan. De custom Spec-X sperklok is leverbaar naar de wensen van elke klant. 1-way, 1.5-way en 2-way configuraties zijn mogelijk met ramp hoeken, lock timing en preload settings op maat.

Traction Control Differential (TCD)
Het inovatieve TCD systeem gebruikt speciale olie kanalen en distributie om een extreem soepel sper karakterestiek te genereren. Hierdoor is het mogelijk met de meest rigoreuze traction control systemen aan te rijden zonder dat deze extra wrijving in je sperklok veroorzaken.


TCD Disk

VERSCHILLEN IN HET ONTWERP

Traditionele platen-type sperdifferentiëlen
- Gebruiken meestal gegoten onderdelen en geen warmtebehandeling (=zwakker)
- Grotere drukstukken dus minder ruimte voor sperplaten
- Minder sterke spidergears (deze gaan als eerste kapot)
- Minder ruimte voor sperplaten
- Geen progressieve sperwerking mogelijk
- Minder oppervlakte op sperplaten
- Sperplaten zijn vaak minder precies vervaardigd met grotere onderlinge productie verschillen
- Geen uitsparing in de sperklok voor de conusveren


OS Superlock sperdifferentieel
- Maakt gebruik van gesmede tandwielen, chemisch thermische behandeling op alle componenten, hoogwaardige staallegering
- Compacte drukstukken bieden ruimte aan meer sperplaten

OS Superlock sperdifferentieel

- Het sungear ontwerp biedt ruimte voor meer sperplaten alsmede voor sterkere spidergears
- Gepatenteerd drukstuk ontwerp maakt progressieve en afstelbare sperwerking mogelijk
- Uitsparing in de sperklok minimaliseert stress op de conusveren tijdens sperwerking
- De sperplaten worden tijdens productie gelijktijdig aan beide zijden bewerkt, waarbij zeer strakke toleranties gelden (er zijn slechts 2 van deze speciale machines in Japan)

Prestatieverschillen met traditionele platen-sperdifferentiëlen
- Inrijdprocedure vereist
- Periodieke revisie nodig: Omdat deze types sperdifferentiëlen geen 100% sperwerking kunnen bereiken is er meer wrijving op de interne componenten. Dit genereert extra hitte wat leidt tot extra slijtage of voortijdige uitval.
- Inconsistente prestaties: Aangezien deze sperdifferentiëlen langzaam slijten gedurende de levensduur van het apparaat, vermindert de sperwerking naarmate het differentieel wordt gebruikt.
- Vaker olie vervangen: Door de hitte breekt de synthetische olie eerder af waardoor de smerende eigenschappen verloren gaan. Verversing om de 20.000km wordt hierom aangeraden.
- Minder geschikt voor de openbare weg: Dit type sperdifferentiëlen kan standaard alleen maar worden afgesteld met een beperkt bereik van sperwerking (bijvoorbeeld 60% op acceleratie, 40% op deceleratie). Wanneer de preload daarbij -voor meer sperwerking- hoog wordt afgesteld heeft dit als bijwerking dat de banden gaan wringen en het diff ‘klakkende’ geluiden gaat maken.

OS Superlock sperdifferentieel
- Geen inrijdprocedure vereist. Een OS Giken sperdifferentieel wordt nauwkeurig geproduceerd met zeer lage toleranties en kan na montage direct gebruikt worden op het circuit.
- Geen revisie nodig; Een OS Giken sperdiff heeft echt tot 100% sperwerking en is opgebouwd uit hoogwaardige materialen door middel van een superieure productiemethode voor extreme duurzaamheid.
- Ultra-consistente prestaties: Het slimme ontwerp en de productie van een OS Giken sperdiff betekent dat er geen noemenswaardige slijtage van de componenten optreedt, wat de constante prestaties ten goede komt, ongeacht de mate van gebruik. Veel teams gebruiken al tien jaar een OS Giken sperdifferentieel waarbij al die tijd alleen de olie vervangen is.
- Olie verversing volgens fabrieksopgave: OS Giken beveelt de eerste olie verversing aan na 1 sessie of 750 tot 1500km om de restjes van het productie proces weg te spoelen. Latere verversingen worden aanbevolen volgens de normale door de autofabrikant aanbevolen frequentie.
- Geschikt voor de openbare weg; aangezien een OS Giken sperdifferentieel een soepele, progressieve sperwerking tot 100% mogelijk maakt met een geringe hoeveelheid voorspanning, zal het voelen als een open diff bij lage snelheden, maar zal het nog steeds efficiënt vermogen overbrengen naar de ondergrond wanneer het belast wordt.




De OS Superlock is beschikbaar voor veel automerken en types, van Mini tot Ferrari. Klik hier om meteen een offerte aan te vragen!