Royal Purple Olie

In ons vak hebben wij door de jaren heel wat differentiŽlen op de werkbank gehad, voor revisie, tuning, versterking of ratio aanpassing. Vaak hebben deze differentiŽlen een lang verleden achter de rug. DifferentiŽlen van 30 jaar oud zijn geen uitzondering en veel zijn er gebruikt tijdens rallies, races of dragracen.

Op deze manier hebben wij geleerd waar differentiŽlen slijten, wat de zwakke punten en sterke punten zijn en waar we zo mogelijk verbeteringen kunnen aanbrengen. Daar is niet alles afhankelijk van de olie, maar door de extreme snelheden en frictie komt er veel stress te staan op lagers, frictieplaten en tandwielen wat zorgt voor slijtage. De functie van olie is een beschermende film waardoor contact tussen metaal met metaal wordt voorkomen. Het spreekt voor zich dat hoe beter deze film aan het metaal hecht, hoe beter deze bescherming zal zijn.

Door ervaring hebben wij ondervonden dat er een duidelijk verband bestaat tussen de kwaliteit van de olie en de slijtage van het differentieel.

Met goede olie zal het differentieel soepeler draaien, de temperatuur minder hoog oplopen en interne delen als clutches, lagers en drukstukken zullen langer heel blijven. Zo heeft Max Gear 75w140 zich bewezen in de M3 DTM, waarbij men na een sperklok revisie en het gebruik hiervan een temperatuur verlaging van 40 graden noteerde.

Uit onze bevindingen bleek dat Royal Purple Max Gear de beste eigenschappen heeft voor differentiŽlen, waarop wij hebben besloten om dit aan ons assortiment toe te voegen.

Deze olie kunt u vinden in de webshop. Tevens heeft u keuze uit verschillende soorten motor, race en transmissie olie, die dezelfde soort bescherming bieden.

Dat de kwaliteit van Royal Purple voor zichzelf spreekt blijkt wel uit het feit dat zelfs de Europese fabrikanten Pagani en Gumpert hun supercars nieuw leveren met Royal Purple olie!



Test van Royal Purple via YouTube