Zwakke plek differentieel BMW vanaf 2003
Vanwege een ontwerpfout in het differentieel van bovenstaande type BMW's treedt na verloop van tijd helaas een defect op. Dit defect betreft een kapot lager aan de ingaande as van het differentieel. Op deze foto kunt u goed zien hoe het lager beschadigd is.


Ter vergelijking een nieuw lager:


Dit probleem uit zich door een zingend geluid achterin de auto. Teneinde onherstelbare slijtage aan de rest van het differentieel te voorkomen raden wij af om door te rijden met dit probleem. De stukjes metaal zullen zich door het differentieel verspreiden en zo schade veroorzaken aan de andere componenten.

Een veel gebruikte oplossing voor dit probleem is de installatie van een tweedehands differentieel. U bent hierdoor van het probleem verlost, echter zal dit probleem zich dan na verloop van tijd weer voordoen. Dit heeft er mee te maken dat het tweehands differentieel meestal al vele kilometers gebruikt is waardoor er al slijtage onstaan is, het probleem met het lager zal dan vroeg of laat weer de kop op steken. Hierdoor ontstaan er opnieuw kosten door demontage/montage en aankoop van weer een ander differentieel.

Wij reviseren het differentieel en installeren een nieuw lager waardoor deze weer vele jaren gebruikt kan worden. Ook adviseren wij gebruik te maken van Royal Purple 75W90 max gear olie. Vanuit onze specialisatie op het vlak van differentielen hebben wij de ervaring dat deze olie garant staat voor zo min mogelijk slijtage. Hoewel BMW adviseert dat de olie nooit vervangen hoeft te worden adviseren wij dit om de 25.000km te doen.



Klik hier om een offerte voor revisie aan te vragen!

www.hardemanmotorsport.nl

E81, E82, E87, E90, E91, E92, E93
116i, 118i, 118d, 116d, 120d, 123d, 120i, 125i, 130i, 135i
316i, 318i, 320i, 323i, 325i, 330i, 335i, 316d, 318d, 320d, 323d, 325d, 330d, 335d